Main content

Letní soutěž: Obsahový marketing v knihovnách

MARTINA KOŠANOVÁ  kosanova.martina@svkpk.cz

 Obsahový marketing (content marketing) je strategický marketingový přístup zaměřený na tvorbu a distribuci hodnotného, relevantního a konzistentního obsahu. Cílem obsahového marketingu je přilákat a udržet jasně definovanou cílovou skupinu a stimulovat žádoucí reakci na straně čtenáře.

Jak vytvořit stránku, o kterém lidé rádi mluví? Buďte zajímaví, nekonvenční a noví. Předstihněte ostatní a nebojte se poučovat. Založte blog, kde budete psát o tom, co děláte, o svých akcích a službách. Vytvářejte soutěže, které nejsou jednoduché. Pište příběhy na pokračování. Tím ukážete čtenáři, že vám může věřit. Dlouhodobé budování obsahu vytváří pevný, stabilní a zajímavý brand. Chcete být jenom zastávkou na cestě čtenáře, anebo raději trvalým cílem?

Na příkladu naší soutěže k Březnu měsíci čtenářství vám ukážeme, jak jsme na to šli v SVK Plzeňského kraje. Grafickou koláží (pochopitelně podle našeho manuálu jednotného vizuálního stylu) jsme zpracovali obsah vybraných komiksů a den po dni jsme zveřejňovali obsah na sociálních sítích nejen na námi spravovaných stránkách, ale v také v relevantních zájmových skupinách. Provokovali jsme a nenásilně podněcovali čtenáře k interakci, šířili jsme naši značku. Zároveň jsme soutěž použili i v rámci interní komunikace pro naše vlastní zaměstnance a zpracovali jako didaktické listy pro střední školy, což nyní testujeme, ale to už je jiný příběh…

Zkuste si zpříjemnit léto a také si zasoutěžit s 24 vybranými piktogramy názvů komiksů! Názvy komiksů zasílejte do 30. 8. 2019 na adresu pr@svkpk.cz. Nejlepší z vás budou odměněni. Těšíme se na vaše tipy!

Autor piktogramů: Jan Chabr